Friday 12 October 2012

AKU MENGHARAP REDHA-MU ROBBI

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Dalam melalui hidup ini,
Di atas dunia yang fana',
Penuh pancaroba ini.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Agar benarlah imanku pada-Mu,
Agar benarlah imanku pada Nabi-Mu,

Benarlah Islam dan Imanku.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Dalam setiap keta'atanku,
Dalam setiap pekerjaan jasadku,
Agar diterimalah amal kerjaku.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Dalam agamaku yang suci,
Agama yang diredhai-Mu,
Hanyalah Islam semata-mata.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Setiap rukuk dan sujudku,
Setiap zikir dan munajatku,
Agar sampailah ke hadhrat-Mu.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Agar matikanlah aku dalam syahadah,
Yang benar darinya lubuk hati,
Bukan dalam kemunafiqan.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Agar sejahtera dalam kuburku,
Agar lapang kuburku,
Sebagai suatu jannah.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Bangkitkanlah aku bersama,
Izinkan aku bersama muqorrobin,
Di hari perhitungan.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Permudahkan hisabku nanti,
Izinkan syafa'at Nabiku nanti,
Membantu di Mahsyar sana.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Dapatku meneguk manisan Haudh,
Hilangkan kedahagaan keresahan,
Syafa'atkanku duhai Nabiyyallah.

Aku mengharap redha-Mu Robbi,
Ke Syurga-Mu bersama Nabi,
Bersama pemegang kunci Jannah,
Amin ya Allah.

Karangan oleh:
PEDANG TIMUR BERKELANA,
Sabtu, 27 Dzulqaedah 1433 H = 13 Oktober 2012 M,
Jam 1.35 petang,
Georgetown,
Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment